Reklamácia

I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, č. 513/1991 Zb. a z.č. 634/1992 Zb., Zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") a vzťahuje sa na spotrebný Tovar (ďalej len "Tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady ( ďalej len "Reklamácie").

Predávajúci

je firma Jarmila Ivanová, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva Kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.

Zákazníkom

nášho internetového obchodu je Kupujúci. Vzhľadom k platnej právnej úprave sa rozlišuje Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a Kupujúci spotrebiteľ. Záručná lehota začína plynúť prevzatím Tovaru Kupujúcim. Záručná doba je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými Zákonom.

Záručný list

Záručný list poskytuje záruku na zakúpený tovar písomnou formou. V obchodných prípadoch urobených skrze internetový obchod ho nahrádza faktúra, ktorá je súčasťou dodávky objednaného tovaru.

Spotrebiteľ pri uplatnení záruky má, ak ide o:

vadu odstrániteľnú: právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu chybného Tovaru alebo chybnej súčasti, ak to vzhľadom k povahe vady neúmerné, a nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Chybu neodstrániteľnú brániace riadnemu užívaniu Tovaru, právo na výmenu chybného Tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy vady odstrániteľné vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu užívaniu Tovaru, právo na výmenu chybného Tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy iné vady neodstrániteľné a nepožaduje výmenu veci, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy

II. Zodpovednosť za tovar a jeho možné vady

Predávajúci sa zaväzuje zabezpečiť Kupujúcemu tovar podľa jeho záväznej Objednávky, tj. V zodpovedajúcej kvalite, typu, množstva a čase. Predávajúci je majiteľom tovaru do momentu jeho odovzdania dopravnej spoločnosti. Po tomto úkone je za tovar zodpovedný zástupca dopravnej spoločnosti, ktorý je povinný zabezpečiť doručenie neporušeného a nepoškodeného tovaru kupujúcemu v dohodnutom termíne. Okamihom kedy Kupujúci prevezme tovar od dopravnej spoločnosti a zároveň podpíše dokumenty spojené s odovzdaním tovaru, je za tovar bez výhrad zodpovedný Kupujúci. Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie veci spôsobené jej bežným, tj. Obvyklým, užívaním, ďalej na vady spôsobenom nesprávnym použitím výrobku. Ďalej záruku nemožno uplatniť v týchto prípadoch, keď:

  • tovar bol poškodený počas prepravy. Ak áno, je kupujúci povinný nechať si potvrdiť v dodacom liste oznámenie o poškodení od dopravnej spoločnosti as týmto reklamáciu ďalej riešiť
  • došlo k neodbornej manipulácii, zaobchádzanie, či k neodbornej montáži
  • tovar bol používaný na iné účely ako stanovujú odporúčania pre použitie

III. Vybavenie reklamácie

V prípade, že kupujúci zistí pri preberaní tovaru od dopravnej spoločnosti, že je toto poškodené, alebo že nezodpovedá vystavenej Objednávke. Má kupujúci právo tovar neprevziať a zároveň dôvody odmietnutia dodávky uviesť na dodací list. Tovar je tak vrátený prostredníctvom dopravnej spoločnosti predávajúcemu a urobené Objednávka sa považuje za stornovanú. Na reklamačné nároky uskutočnené po momentu prevzatia tovaru kupujúcim nebude braný ohľad.

IV. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1. novembra 2012. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.